MAHÁBHÁRATA SOROZAT 38. RÉSZ: BHÍMA ELTŰNÉSE

 



MAHÁBHÁRATA SOROZAT 38. RÉSZ: 

BHÍMA ELTŰNÉSE


A Mahábhárata sorozat 38. részének összefoglalója

Kuntí a konyhában van Gándhárí és Duhsalá társaságában, de hirtelen egy rossz érzés fogja el. Ekkor beszalad hozzájuk Szahadéva és érdeklődik, látta-e anyja Bhímát. Kuntí rögtön aggódni kezd, és megkérdezi, hogy együtt voltak-e. Szahadéva azt mondja, hogy egy ideig igen, de azóta Bhíma sehol sincs. Duhsalá elárulja, hogy ő látta Durjódhanával együtt, de az már régebben volt. Gándhárí próbálja nyugtatni Kuntít, hogy ha a fiával van, akkor biztosan minden rendben és vissza fognak jönni. Kuntí megkéri Szahadévát, hogy mondja meg Ardzsunának, menjen és keresse meg a bátyját. 

Közben Bhíma az egész tál mérgezett ételt megette. Hirtelen elkezd szédülni, majd összeesik. Durjódhana Sakunit hívja, aki azt javasolja, dobják a testét a Gangeszba. 

A trónteremben Drónát felkérik a Kuru hercegek tanítójának, aki feltételeket szab, amiket Bhísma és Vidura elfogad, nevezetesen, hogy bentlakásos tanítás legyen, másrészt a fiát is taníthassa. De a király nem egyezik bele a bentlakásba, így Dróna engedélyt kér a távozásra. Kripa utánaszalad, hogy ne szalassza el ezt a lehetőséget, de Dróna magabiztos, azt mondja, hogy mindig a guru választja a tanítványát, nem fordítva, ő pedig már eldöntötte, hogy a hercegek guruja lesz. 

Bhímát keresve megérkezik Ardzsuna arra a helyre, ahová Durjódhana testvérét vitte. A folyóparti kunyhó felé indul. Durjódhana gyorsan a vízbe ugrik Bhímával, Sakuni pedig elbújik, Ardzsuna nem találja őket. Durjódhana a folyó mélyén hagyja az eszméletlen Bhímát. 

Kuntí ezalatt sírva az istenekhez imádkozik, hogy adják neki vissza a fiát. 

Így végződik a 38. rész.


Mahábhárata sorozatban elhangzott tanítások

Krisna

"Az államvezetés iránti mohóság minden ember szívét elönti. Minden ember egy saját állam létrehozására törekszik. Legyen az akár olyan nagy állam, mint a Kuruké, vagy korlátozódjon csak egyetlen családra. A férfi mindig egyfajta államvezetésre törekszik. De mi az államvezetés valódi formája? Gondolkodtunk ezen valaha? Aki sok ember életét befolyásolja, és sokak szabadságát képes korlátozni, annak nagyobb a tapasztalata az államvezetésről. Az államvezetés lényege a befolyás mások életére. 

De a valódi befolyást nem a szeretet, a kedvesség, a könyörületesség és az igazságosság alkotják? Mikor valaki a vezetés megszerzése érdekében kegyetlen és igazságtalan, az tiltakozást és lázadást szül mások szívében. És az eredmény... Az eredmény valami ilyesmi [lerombol egy építményt]. Igen. Néha talán befolyásosnak és erősnek érzi magát, de ez nem valódi államvezetés. Ez az oka annak, hogy miért olyan bölcseket tisztelnek, mint Bhrigu és Vaszistha, és nem Rávanát vagy Hiranjakasiput. Csak gondolj bele. Nincs igazam?"

Dróna

"Mikor az aranyat kibányásszák, Dhritarástra király, azt különféle anyagokkal való keveredés szennyezi be. Ehhez hasonlóan, amikor egy diák iskolába megy, a szülei szeretete és az otthon védelme gőggel, félelemmel és makacssággal szennyezi be. Mikor az aranyat tűzbe tartják, először füstöl. E füsttel a szennyeződés is kiég belőle. Mikor minden gonosz vonás eltűnik, és a diákban megjelenik az odaadás, csak akkor válik tanítvánnyá. Csak akkor fogadja el a tanárát guruként. 

Egy tanár csak tudást ad a diáknak, de egy guru, megértve a tanítványban rejlő lehetőségeket, sikeressé teszi."

"A tanítványát a guru választja. Egy tanítvány nem elég bölcs a guruja kiválasztásához."


Köszönet a magyar feliratért!

https://narottamblog.wordpress.com/mahabharata-magyar-felirattal/ 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések