MAHÁBHÁRATA 60. RÉSZ: SIKHANDINÍ
A 60. rész összefoglalása
Eljön a nagy nap, amikor a Pándavák és a Kauravák Durpáda király ellen elindulnak a csatába. A királyi palota előtt felsorakozik Dhritarástra király és felesége, illetve Kripa, Vidura és Bhisma is, akiktől a hercegek elbúcsúznak. A lépcsősor alján pedig Dróna mester, valamint fia, Asvatthámá várják az ifjakat.
Dróna köszönti a hercegeket, majd bejelenti, hogy ő és fia nem vesznek részt a csatában, mivel Drupáda azt monda neki annak idején, hogy képezzen olyan harcost, aki le tudja őt győzni, és ezt a kihívást Dróna elfogadta. És most az ifjak feladata, hogy a tanítójuk méltóságát megvédjék.
A guru megkérdi, van-e köztük olyan, aki fél a csatától, aki bizonytalan a tudásában, képességeiben, mert azt felmenti a daksina megfizetése alól, nem kell csatába mennie. A Pándavák Ardzsunával az élen hangosan válaszolnak, hogy nekik van hitük. Dróna örül ennek és közli, hogy ők mehetnek is a csatába. De Durjódhana és testvérei nem. Ugyanis Durjódhana mellett ott áll Karna is. Dróna többször rápillantott a beszéde közben, és most közli, hogy Durjódhana biztosan bizonytalan a tőle kapott tudásában, ha valaki más védelmére szorul. Mivel Karna nem tőle tanult, ezért nem engedheti, hogy ő harcoljon: ha általa veszítenek, az rá nézve szégyen, ha általa nyernek, az is.
Durjódhanát kétségek gyötrik, de végül Karnát hátrahagyva ők is elindulnak a csatába.
Esteledik, amikor Durpáda királysága közelébe érnek. Egy erdőben telepednek le. Külön készülnek a csatára a Pándavák és a Kauravák is. Asvatthámá Durjódhanát segíti a csata tervezésében. A legidősebb kaurava Vikarnát, testvérét kérdezi, hogy tudja-e használni a Pásásztra fegyvert, de amíg Ardzsuna tökéletesen ismeri, addig ő teljesen bizonytalan a használatában. Asvatthámá szerint ezzel a fegyverrel lehet csak Drupádát legyőzni. Asvatthámá viszont jelzi a Kauravának, hogy Judhisthira a legidősebb, így az ő terve alapján kell majd harcolniuk. Ezt Durjódhana nem fogadja el, mert így számára semmi esély, hogy ő legyen a trónörökös, mert bármit tesz is a harcban, Judhisthirát, a legidősebb fiút illeti a dicsőség.
Eközben Drupáda tudomására jut, hogy megérkeztek a hercegek. Hadvezérét utasítja, hogy fogja el az összes herceget, de élve, mert csak ekkor jön el Bhísma, és ekkor teljesítheti be a jóslatot, ami miatt az ő gyermekeként megszületett. Ekkor derül ki, hogy a hadvezér nem más, mint Ambá hercegnő reinkarnációja, és azért született ebbe a testbe, hogy Ambáként tett fogadalmát beteljesítse, azaz Bhísma halálának okává váljon. Drupáda hadvezére ugyanis nő, és a neve Sikhandiní.
Így végződik a 60. rész.
Érdekesség
Egy másik forrásból ismertem meg Sikhandiní történetét. Lányként született, de a jóslat szerint egy idő múlva átváltozik majd férfivá, és mint nagy harcos, Bhísma halálának okozója lesz. Durupáda király, amint a lány felnőtt, türelmetlenül várta a napot, amikor férfivá válik, de ez csak nem történt meg. Ezért, hogy szégyenét leplezze, Sikhandít férfiként kezelte, sőt, férfiként megházasította, azaz hozzáadta egy nőhöz. Az esküvő után azonban kiderült a csel. Drupáda megpróbálta a menyét és családját meggyőzni, hogy Sikhandí hamarosan férfivá válik. Végül a kuruksétrai csata előtt ez meg is történt.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése